Evidence odpracované doby

Evidenci odpracované doby vede každý zaměstnance ve smyslu ustanovení § 96 zákoníku práce.

V současné době je evidence odpracované doby na VŠE řešena dvěma způsoby:

  • Elektronická evidence docházky prostřednictvím HR Portálu
  • Evidencí docházky prostřednictvím MS Excel

Elektronická evidence docházky v HR Portálu

Elektronická evidence docházky je vedena v HR Portálu na formuláři „Docházka – kalendář“ (Dcu06) a je plně vedena u zaměstnanců:

  • rektorátních pracovišť,
  • Fakulty managementu v Jindřichově Hradci,
  • Správy účelových zařízení,
  • mající s VŠE uzavřenu DPP nebo DPČ,
  • na útvarech fakult, kde má alespoň jeden zaměstnanec uzavřenu smlouvu o výkonu práce na dálku (vyjma akademických pozic).

Do posledního dne aktuálního měsíce zaměstnanec docházku v HR Portálu za tento měsíc uzavírá, následně ji schvaluje i jeho vedoucí. Detailněji uvedeno v návodech k docházce, které jsou dostupné přes HR Portál:

Evidence docházky v MS Excel

Ostatní zaměstnanci, kteří nepoužívají elektronickou evidenci docházky v HR Portálu, používají formulář v MS Excel, kde se vyznačuje začátek a konec výkonu práce, čerpání přestávek v práci, dobu nepřítomnosti na pracovišti pro některou ze zákonem uznaných překážek v práci – např. pracovní neschopnost, dovolenou, neplacené volno apod., práci přesčas, další dohodnuté práce přesčas, noční práce, doby výkonu práce v době pracovní pohotovosti a pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel podle rozpisu směn.

Zaměstnanec předává následující pracovní den po skončení měsíce vyplněný formulář vedoucímu pracoviště (přímo nadřízenému pracovníkovi) ke kontrole dle skutečného stavu, schválení a archivaci na pracovišti.

Formulář je nutné vyplnit pomocí programu Microsoft Excel 2010 a vyšší. Pro fungování tlačítek je nutné povolit makra (uživatel je na možnost povolení maker upozorněn).