Evidence odpracované doby
Evidenci odpracované doby vede každý zaměstnance ve smyslu ustanovení § 96 zákoníku práce.
V současné době je evidence odpracované doby na VŠE řešena dvěma způsoby:
- Elektronická evidence docházky prostřednictvím HR Portálu
- Evidencí docházky prostřednictvím MS Excel
Elektronická evidence docházky v HR Portálu
Elektronická evidence docházky je vedena v HR Portálu na formuláři „Docházka – kalendář“ (Dcu06) a je plně vedena u zaměstnanců:
- rektorátních pracovišť,
- Fakulty managementu v Jindřichově Hradci,
- Správy účelových zařízení,
- mající s VŠE uzavřenu DPP nebo DPČ,
- na útvarech fakult, kde má alespoň jeden zaměstnanec uzavřenu smlouvu o výkonu práce na dálku (vyjma akademických pozic).
Do posledního dne aktuálního měsíce zaměstnanec docházku v HR Portálu za tento měsíc uzavírá, následně ji schvaluje i jeho vedoucí. Detailněji uvedeno v návodech k docházce, které jsou dostupné přes HR Portál:
Evidence docházky v MS Excel
Ostatní zaměstnanci, kteří nepoužívají elektronickou evidenci docházky v HR Portálu, používají formulář v MS Excel, kde se vyznačuje začátek a konec výkonu práce, čerpání přestávek v práci, dobu nepřítomnosti na pracovišti pro některou ze zákonem uznaných překážek v práci – např. pracovní neschopnost, dovolenou, neplacené volno apod., práci přesčas, další dohodnuté práce přesčas, noční práce, doby výkonu práce v době pracovní pohotovosti a pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel podle rozpisu směn.
Zaměstnanec předává následující pracovní den po skončení měsíce vyplněný formulář vedoucímu pracoviště (přímo nadřízenému pracovníkovi) ke kontrole dle skutečného stavu, schválení a archivaci na pracovišti.
Formulář je nutné vyplnit pomocí programu Microsoft Excel 2010 a vyšší. Pro fungování tlačítek je nutné povolit makra (uživatel je na možnost povolení maker upozorněn).