Oznámení vedoucího zaměstnance o nepřítomnosti podřízeného

Jedná se o tyto důvody nepřítomnosti:

  • Pracovní neschopnost (nemocenská)
  • Mateřská dovolená (peněžitá pomoc v mateřství)
  • Otcovská (otcovská poporodní péče)
  • Potřeba ošetřování/péče (ošetřovné)
  • Potřeba dlouhodobé péče (dlouhodobé ošetřovné)

Zaměstnanec je povinen oznámit neprodleně příslušnému vedoucímu zaměstnanci vznik, změnu nebo skončení nepřítomnosti. Na základě toho Vedoucí zaměstnanec vyplní elektronické oznámení ke každému pracovněprávnímu vztahu podřízeného, ve kterém nepřítomnost vznikla a zajistí odeslání na MPO bez zbytečného odkladu. Bez údajů z tohoto formuláře nemůže MPO splnit zákonné povinnosti vůči ČSSZ a příslušnému zaměstnanci nemůže být vyplacena náhrada mzdy ani nemocenské dávky prostřednictvím ČSSZ. Současně je VŠE vystavena riziku penalizace.

Na odkazované stránce s formulářem v aplikaci VERSO je třeba kliknout na tlačítko s plusem, tj. „+ Per51 …“, čímž dojde k otevření prázdného formuláře pro možné vyplnění ze strany uživatele. Pravidla přístupu do aplikace VERSO jsou stejná jako pro přístup na zam.vse.cz, tj. z počítačů vedených jako zaměstnanecké nebo přes VPN.

Formulář je přílohou směrnice Pracovní řád (SR 02/2025).

  1. V aplikaci VERSO vedoucí případně pověřený uživatel vyplní údaje o nepřítomnosti zaměstnance.

  2. V aplikaci VERSO vedoucí dané oznámení schválí / zamítne.

  3. Po schválení vedoucím personální oddělení zajistí bezodkladné nahlášení na ČSSZ.